سعید امینی
[price]
[lowprice]
[highprice]
توی تاریخ اومده که امیرکبیر خدمات زیادی برای ایران داشت؛ ولی درنهایت به دستور شاه کشته شد. همهی کتابهای تاریخ میگن ایران توی جنگ جهانی دوم اشغال شد و خارجیها شاهِ ایران رو از کشورش تبعید کردن. زیاد شنیدیم که محمدرضاشاه جدایی بحرین رو رسمی کرد و بعد به عنوان اولین کشور، استقلال بحرین را به شیوخ عرب تبریک گفت. همهمون میدونیم سال ۵۷ انقلاب شد. بله! توی تاریخ در مورد اتفاقات و شخصیتها زیاد صحبت میشه؛ اما من دوست دارم در مورد مردم بدونم. بدونم مردم بعد از قتل امیرکبیر چی کار کردن؟ مردم، زمان اشغال کشورشون و تبعید شاهشون کجای داستان ایران بودن؟ وقتی استقلال بحرین رو اعلام کردن، مردم ایران چه واکنشی داشتن؟ اصلا چرا مردم انقلاب کردن؟ من دوست دارم توی تاریخ دنبال رد پای مردم بگردم. امیدوارم بتونم و از پَسش بربیام.