مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
در واقع
صفحه اصلی
مقالات
پادکستها
یادداشتها
خانه
عفو در محراب شهادت
جدیدترینها
غربگرایی از دیروز تا به امروز
غربگرایی از دیروز تا به امروز
ورود جوامع بشری به دوران مدرن درعین راحتکردن زندگی بشر، موجب مشکلات و گسستهای فرهنگی فراوانی شده است. تعارض سبک زندگی والدین سنتی و فرزندانی که زندگی مدرن را انتخاب کردهاند و مصرفگرایی و اصالت تلذّذ مادی، مصادیقی از این مشکلات هستند. دوران پهلوی اول نقطۀ عطف تجددگرایی و مدرنیزاسیون و رضاشاه را میتوان بهجهت اجرای قوانینی نظیر کشف حجاب، نماد افراطگرایی در گذر از سنت به مدرنیته دانست.
روسپیگری از افسانه تا واقعیت
روسپیگری از افسانه تا واقعیت
دیو سپید (بخش اول)
دیو سپید (بخش اول)
داستان یک ورزشگاه فراموششده (بخش اول)
داستان یک ورزشگاه فراموششده (بخش اول)
در سالهای میانی دهۀ 1330 که حرکت جامعۀ ایرانی به سمت ارزشهای غربی شدت میگرفت احتیاج به مجموعۀ فرهنگی ورزشی بود که هم ورزش حرفهای را پوشش دهد و هم برای گردهماییهای فرهنگی و هنری و حتی سیاسی مناسب باشد؛ تاسیس سالن ورزشی محمدرضا پهلوی در سال 1336 بیانگر مدرنشدن جامعۀ ایران بود. اماکن ورزشی، دیگر فقط به زروخانهها متکی نبود و احتیاج به سالنی بود تا بصورت جدیتر به پوششدادن ورزشهای حرفهای چون وزنهبرداری و کشتی بپردازد. از سوی دیگر در جامعۀ نوین ایران که در آستانۀ اصلاحات ارضی قرار داشت احتیاج به سالنی بود که بتواند میزبان برنامههای فرهنگی و هنری باشد.
خیانت خونین
خیانت خونین
تابستان ۱۳۳۳، سیلخیزترین تابستان معاصر (بخش اول)
تابستان ۱۳۳۳، سیلخیزترین تابستان معاصر (بخش اول)
انقلاب 57 از روی شکمسیری یا...؟
انقلاب 57 از روی شکمسیری یا...؟
نگاهی به اثر «آقای هالو» ساخته داریوش مهرجویی. (قسمت اول)
نگاهی به اثر «آقای هالو» ساخته داریوش مهرجویی. (قسمت اول)
داریوش مهرجویی بدون شک مهمترین کارگردان انسانگرا در سینمای ایران است. هر چقدر کیمیایی در تصویرسازی جامعه خلاقانه عمل میکند و به معنی واقعی «فیلمساز جامعه» است؛ مهرجویی را باید کارگردان انسانگرا دانست که حتی اگر اشاراتی به جامعه و حتی دستگاه قدرت و امر سیاست میکند این اشاره از جهت انسان و تحولات درونی اوست. چهزمانی که فیلم «گاو» یا «آقای هالو» را میسازد و چه زمانی که از «هامون» و حتی «نارنجیپوش» سخن میگوید. اگر مهرجویی در گاو، از خودبیگانگی انسان ایرانی پس از اصلاحات ارضی را بیان میدارد، در آقای هالو به تضاد شهر و روستا میپردازد. در اجارهنشینها روشنفکر ایرانی را متهم کلنگی شدن جامعه میانگارد. در هامون اینبار از مادی شدن مناسبات اجتماعی و از خودبیگانگی روشنفکر جامعه ایران میگوید. در سهگانه سارا، لیلا و پری به سمت جهان زنانه میرود و در نهایت در «مهمان مامان» یک زن مدیر را تصویر میکند.
ارزشها همیشه ارزشند
ارزشها همیشه ارزشند
دردسرهای مینیژوپ
دردسرهای مینیژوپ
حمایت رژیم پهلوی از فلسطین
حمایت رژیم پهلوی از فلسطین
بیهوا در ترافیکِ تهران
بیهوا در ترافیکِ تهران
موارد بیشتر...
عفو در محراب شهادت
خانه
23 خرداد 1396, 23:36
عفو در محراب شهادت
عفو در محراب شهادت
[price]
[lowprice]
[highprice]
ذکر مصیبت امیرالمومنین علی علیه السلام با موضوع عفو در محراب شهادت بله اميرالمومنين نور است، متصل به غيب است، حالا روزگار آمده يك مشت اوباش آمدند جلويش ايستادند ميگویند كه ما خون فلان كس را مي خواهيم. حالا وقتي كه آقا را آوردند در بستر انداختند مي دانيد كه حالش دگرگون شد. بعد حالش يک قدري به حال معمولي برگشت جمله اي دارد كه جگر انسان آتش مي گيرد شنيدني است. می گوید: حارب به كسي مي گويند كه شب در بيابان تشنگي بر او غلبه كرده، دوم اينكه خطرهايي كه شب آدم را تهديد مي كند در روز تهديد نمی كند. به هر سمتي كه برود مردد است كه كجا برود اين آدم اميد از زندگي بريده، يتيمي فرزندان را مجسم كرده است، يك مرتبه مي بيند صداي آب گوش او را نوازش مي دهد. اين چه حالي پيدا مي كند. امير المومنين مي گويد: وقتي پسرم آمد آنقدر شاد شدم مثل تشنه سر گشته بيابان كه يك دفعه به چشمه برسد. از اين زيباتر نمي شود. وقتي ضربه به فرق مباركش آمد يك دفعه چشمش را باز كرد ديد ابن ملجم اين جنايت را مرتكب شده است. فرمود: نگذاريد اين فرار كند و بالاخره گرفتند آوردند نگاهش به سمتش بود. گفت: من امام بودم براي تو اين چه جنايتي بود. اما ببينيد اسم رحمان و رحيم اينجا مجسم شده است. نگاه كرد به صورت حضرت مجتبي گفت: فرزندم اگر اين قاتل من است با او مدارا كن. در محراب شهادت به خاك افتاده دارد سفارش قاتل را مي كند. چقدر كريم هستند اين خاندان! مي گویند: شب در منزل دخترش افطار مهمان بود. يك افطار خيلي مختصر. خلاصه تا اينكه آمد عازم مسجد شود، ديد مرغابي هاي منزل دخترش جلویش را گرفتند همانجا ايستاد و گفت: دخترم اينها را يا آزاد كنيد يا اگر بنا است كه نگه داريد سيرشان كنيد. آقا اينها آمدند جلوي آقا را گرفتند شروع كردند به سر و صدا كردن. آمدند يک عده اينها را از دور آقا دور كردن، فرمود: اينها را رها كنيد. بردند آقا را در بستر قرار دادند مصيبت تو بر ما خيلي سنگين است اما من اينجا يك جمله اي مي خواستم اجازه بگيرم از خود شما. مي گویند اينجا سفارش دشمن را مي كني سفارش حيوانات را مي كنيد. شما فكر ترك اين دشمن را مي كنيد اما در كربلا ترس و وحشت نازدانه هاي حسينت را نكردند. «السلام عليك يا اميرالمومنين». حجه الاسلام و المسلمین فاطمی نیا
- عفو در محراب شهادت
تبادل نظر
لطفاً انتقادات، پیشنهادات خود را ارسال نمایید.
لینک کوتاه
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
عفو در محراب شهادت
فیلدهای زیر را پر کنید.
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
این فیلد اجباریست.
Powered by
TayaCMS